Fransförlängning på nyhetsmorgon

På nyhetsmorgon i morse gjordes det fransförlängning live i studion. Någon som såg det? De berättade att det är en trend som kommer mer och mer och att det är så bekvämt att slippa ha vattenfast mascara på stranden osv. Det jag reagerade på var att fransstylisten satte fransar på ett öga i taget vilket kan vara lite problematiskt ifall kunden plötsligt måste gå under behandlingen. Därför jobbar jag med att sätta fransar på båda ögonen så det hela tiden är ett jämnt resultat. De pratade även om att man inte behöver applicera mascara ovanpå fransarna men att de fuskade och gjorde det ändå och detta avråder jag starkt från. Dels behövs det inte då det ser ut som att man har perfekt lagd mascara och dels för att mascaran sliter på fransarna, löser upp limmet och gör att de faller av i förtid.
Fransstylisten jobbade även på ett annat sätt än jag gör då hon färgade fransarna först och sedan applicerade extensionsfransarna. Detta behövs inte då jag applicerar en extensionsfrans på alla mogna fransar som kunden har vilket lämnar ett så pass tjockt och välfyllt resultat att kundens egna fransar (de som ännu inte är mogna) inte kommer att synas överhuvudtaget.
Programledarna frågade kunden om hon inte tyckte det kändes obehagligt då man har pincetter vid ögonen och hon svarade att det inte kändes någonting och att hon höll på att somna och det är exakt så det är. Inget obehagligt alls! Och visst blir det ett jättesnyggt resultat? (det vänstra ögat på bilden nedan var inte helt klart, vilket syns då det inte är så fylligt.)
 
 
/ Linda

Kommentarer
Fotograf Malin Sundin

jag funderar på att göra just detta :)

RE: tack själv :) hihi



Blogg: http://malinsundin.blogg.se
2012-06-27 @ 20:04:17
Fashionbyelin

Tack!

Åh fint!



Blogg: http://fashionbyelin.blogg.se
2012-06-28 @ 16:13:55
Johanna Öberg

fint:) och ja det är ju bättre att sätta på båda ögonen direkt, så man får ungefär lika många fransar på båda sidorna:)



Blogg: http://asiwantit.blogg.se/
2012-06-30 @ 22:33:04
Linn

Oj, det här verkar ju vara en hel vetenskap. Det är tur att jag kikar in här lite då och då så jag hänger med i vad som händer på skönhetsfronten :-)

Svar: Haha, ja det är lite teknik och kunskap som ligger bakom =)Vad roligt att du gör det!
None None



Blogg: http://lyckoland.blogg.se
2012-07-05 @ 10:23:19




Kommentera inlägget här:



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback