Visual Merchandising på Hansa

För lite mer än ett år sedan hade jag min sista LIA-period (lärande i arbete), på Hansa gallerian i Malmö, när jag gick min utbildning till Visual Merchandiser på Aspero Kompetens.

 

Tänkte visa tre boxar (inbyggda skyltfönster i en vägg) som jag exponerade.

 

Hansas sommarkampanj förra sommaren var ”färgstarkare sommar”, vilket också var en av de största trenderna förra sommaren när det kom till kläder och accessoarer. Eftersom det även var i starten på sommaren (maj) ville jag väcka ett behov hos kunden och påminna dem om något de borde köpa (en visual merchandisers främsta uppgift är att öka försäljningen). Därför valde jag ett resetema eftersom många åker på semester på sommaren... Detta skulle få bli exponeringen till den största boxen. I butikerna på Hansa lånade jag solskydd, bikini, ett resekit till smink, festklänning m.m. saker man kan behöva ha med sig på semestern.

Eftersom jag ville att det skulle gå en röd tråd genom alla boxarna så fortsatte jag med det färgstarka temat och Hansas kampanj. Den ena boxen är en exponering för The Body Shop och den andra för Kahls The & Kaffehandel.

 


/ Linda


Kommentarer
Turid

Tack:-) Är det något som lyser upp boxarna i mörkret? Ser häftigt ut!



Blogg: http://www.travelandfashion.blogg.se
2012-06-29 @ 20:39:31
Johanna Öberg

va snyggt!



Blogg: http://asiwantit.blogg.se/
2012-06-30 @ 20:35:33
moa

Gud vad snyggt! Jag hade definitivt stannat för att inspireras! Shoppingsugen blev man också! Vilken spännande utbildning! LÅter ju hur kul som helst :)

Svar: Åh vad roligt att höra! Glad jag blir =) Tack så mycket!
None None



Blogg: http://tjugosjundenovember.blogg.se
2012-07-04 @ 22:31:55




Kommentera inlägget här:



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback