Provsminkning

Nu är det helg och på söndag är det dags för årets första provsminkning på Amanda som ska gifta sig i april.

På en provsminkning går vi igenom vilka färgteman bröllopet ska ha, hur håruppsättningen ska se ut, vad det är för brudklänning osv. Allt för att jag ska skapa mig en uppfattning om helheten så att sminkningen blir en del av den.
Sedan är det viktigt att ta reda på om kunden brukar sminka sig lite eller mycket och vad personen är bekväm med. Det vanligaste är att man önskar en väldigt naturlig makeup som framhäver ens egna drag, en ren beautymakeup. Men sedan finns det dem som är bekväma med mycket makeup och vill gå ett steg längre. Väldigt individuellt och huvudsaken är att kunden känner sig helt nöjd!

Efter att kunden berättat lite om hur bröllopet är tänkt så berättar jag hur jag tror makeupen blir bäst. Sedan kommer jag tillsammans med kunden fram till en makeup. Jag börjar med att lägga makeup på ena halvan av ansiktet, detta för att kunden ska kunna ha chansen att ändra något om så önskas, på andra delen av ansiktet. På så vis kan man jämföra och komma fram till det bästa. Oftast är det så att man står och velar mellan tex två färger på läppstiftet eller om man ska ha trebensfransar eller inte och då är det bra att kunna jämföra direkt =)


/ Linda


bloglovin
Trackback